Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

7 απαραίτητα βήματα πριν την ανακαίνιση

Ανακαίνιση και πως θα ξεκινήσετε.
Πριν προχωρήσετε σε μία ανακαίνιση; θα αναρωτιέστε πιθανόν όλα όσα θα πρέπει να θέσετε ως προτεραιότητες, όλα εκείνα δηλαδή που πρέπει κατά την γνώμη μας να τύχουν της προσοχή σας έτσι ώστε να γνωρίζετε κάποια από αυτά που ως ιδιοκτήτες θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε και μάλιστα με σειρά προτεραιότητας. Όλα όσα θα διαβάσετε παρακάτω πιστεύουμε ότι, θα σας φανούν χρήσιμα από την στιγμή που θα αποφασίσετε να προχωρήσετε στην ανάθεση ενός έργου ανακαίνισης και αυτό είτε αυτό αφορά το σπίτι σας η έναν επαγγελματικό χώρο.




Πριν προχωρήσετε στην ανάθεση του έργου.
Έτσι λοιπόν, πριν απευθυνθείτε σε ένα τεχνικό γραφείο ή ακόμη σε κάποια ανεξάρτητα συνεργεία τεχνικών θα πρέπει να έχετε υπ' όψιν σας ότι, θα υπάρξουν θέματα και ερωτήματα που θα λειτουργήσουν προσθετικά στις όποιες ανησυχίες σχετικά με την ανακαίνιση που έχετε στο μυαλό σας. Σίγουρα κάποια από αυτά θα είναι σε προτεραιότητα, σε αυτό το άρθρο όμως θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε ορισμένα από αυτά και ευχόμαστε να σας βοηθήσουν αρκετά έτσι ώστε να θέσετε με ιεραρχία τις επόμενες κινήσεις στρατηγικής που θα πρέπει να κάνετε.

Πρώτα ερωτήματα για την ανακαίνιση;
Γνωρίζουμε ότι, το πρώτο ερώτημα που απασχολεί τον ιδιοκτήτη είναι πόσο θα του κοστίσει η ανακαίνιση, το αμέσως επόμενο ερώτημα είναι αν θα γίνει καλή δουλειά, όπως και πολλά άλλα όπως π.χ. το ποια υλικά θα χρησιμοποιηθούν και αν υπάρχουν εγγυήσεις. Γενικότερα τα συνήθη ερωτήματα που προκύπτουν θα είναι καλό να απαντώνται από εμάς του επαγγελματικού χώρου σεβόμενοι τον πελάτη – συνεργάτη μας.

Βρίσκοντας το κατάλληλο Τεχνικό Γραφείο Ανακαινίσεων.
Έχοντας αποφασίσει να προχωρήσετε στην ανακαίνιση του σπιτιού η του επαγγελματικού σας χώρου, ενδεχομένως οι φόβοι και οι ανησυχίες σας για την σωστή επιλογή συνεργάτη, να σας προκαλεί άγχος, είτε από ακούσματα γνωστών, φίλων, συγγενών η από άλλη κακή εμπειρία, όπως και να έχει όμως όλα αυτά αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα. Εάν ανησυχείτε πιστέψτε μας δεν έχετε άδικο. δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι όταν ξεκίνησε να λειτουργεί στην Ελλάδα η Δημιουργών Τέχνημα κάνοντας μελέτες αναπαλαιώσεων και ανακαινίσεων ήμασταν πολύ λίγοι στον χώρο.

7 απαραίτητα βήματα πριν την ανακαίνιση.
Παρακάτω, ακολουθεί ένας χρήσιμος οδηγός χωρισμένος σε 7 βήματα που κατά την γνώμη μας μπορεί να υποδείξει τα πρώτα σας βήματα για την σωστή επιλογή του τεχνικού γραφείου που θα επιλέξετε να συνεργαστείτε.

Βήμα 1ο Αναζητήστε με επιμέλεια και σύνεση στο διαδίκτυο και σε ειδικά περιοδικά του χώρου με θεματολογία τις ανακαινίσεις σπιτιών τον εν δυνάμει συνεργάτη. Τα γραφεία ανακαινίσεων που θα σας τραβήξουν την προσοχή προφανώς και θα είναι μετρημένα, αρχικά προσπαθήστε να καταλάβετε αν παρουσιάζουν αληθινές φωτογραφίες των έργων τους και αν μέσα από τις παρουσιάσεις τους κάνουν τεχνικές αναφορές, γενικά αν πληρούν την απαραίτητη τεχνογνωσία αν παρουσιάζουν τεχνικά άρθρα και γενικότερα εάν δεν περιορίζονται μόνο σε προβολή. Να θυμάστε, μια καλή προβολή δεν αποτελεί πάντοτε εγγύηση πιστότητας και ποιότητας υπηρεσιών, σηματοδοτεί όμως την παρουσία της εταιρείας στο χώρο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την εμπιστοσύνη που πιθανώς θα τους δείξετε.

Βήμα 2ο Αρχίστε τις ερωτήσεις, ρωτήστε τι είδους έργα έχουν πραγματοποιήσει, ρωτήστε αν υπάρχουν συστάσεις, ζητήστε μια οικονομική προσφορά ανακαίνισης με αναλυτική προ - κοστολόγηση έργου, εάν υπάρχει δυνατότητα, έστω με ένα μικρό κόστος για να δείτε μία κάτοψη που θα αποτυπώνει το έργο, τότε ακόμη καλύτερα. Έτσι θα γνωρίζετε ακριβώς το τι περιλαμβάνει η κοστολόγηση του έργου που θα λάβετε σε σχέση με την αποτύπωση του σχεδιασμού και κατ επέκταση θα σας είναι πιο ξεκάθαρο, επιπλέον θα κρίνετε πολύ καλύτερα το αν έχετε την δυνατότητα να αναθέσετε  το έργο σας στο εν λόγω τεχνικό γραφείο βάση και του κόστους.

Βήμα 3ο Δημιουργήστε ένα φάκελο με δύο προσφορές τουλάχιστον, εάν είναι μεγάλο το έργο για το οποίο ενδιαφέρεστε τότε ίσως να χρειαστεί να συγκεντρώσετε ακόμη και τρεις προσφορές. Καλό θα είναι να αποφύγετε τις πολλές προσφορές που πιθανόν θα σας δημιουργήσουν διλήμματα και σίγουρα θα σπαταλήσουν τον χρόνο σας χωρίς ουσιαστικό όφελος. Στην συνέχεια προχωρήστε στην αξιολόγηση των προσφορών δίνοντας βάση στις παροχές και στα υλικά. Καθοριστικός παράγοντας μιας τέτοιας συνεργασίας κατά την γνώμη μας θεωρείτε και η χημεία μεταξύ των δύο μερών, δεν ωφελεί σε τίποτα μια καλή προσφορά εάν δεν υπάρχει η καλή συνεννόηση, το μεράκι και η αγάπη για αυτό που από κοινού θα προχωρήσετε. Λέγοντας από κοινού εννοούμε ότι μια καλή συνεργασία προϋποθέτει ότι, από την πλευρά του γραφείου υπάρχει αποδεδειγμένα καλή γνώση του αντικειμένου, εμπειρία, αγάπη και πάθος για το επιθυμητό αποτέλεσμα και απαραίτητα ότι, από την πλευρά σας θα υπάρχει καλή και θετική διάθεση για συνεργασία.

Βήμα 4ο  Καθορίστε και δηλώστε το οικονομικό ύψος του budget που διαθέτετε εξ αρχής. Κάτι τέτοιο βέβαια μπορεί να σας εκθέτει κατά κάποιον τρόπο στον όποιο μη επαγγελματία όταν όμως αποφασίσετε να συνεργαστείτε - και μόνο - τότε με ένα αξιόλογο τεχνικό γραφείο, αυτό ως ενέργεια σας καθιστά ξεκάθαρους σηματοδοτώντας τις οικονομικές σας δυνατότητες άρα και το μέχρι που είστε πρόθυμοι να φτάσετε.

Βήμα 5ο  Ζητήστε από το τεχνικό γραφείο να σας παρουσιάσει μια σχεδιαστική πρόταση που θα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και στις απαιτήσεις σας. Έχοντας υπ’ όψιν τα παραπάνω θα είστε κατά ένα μεγάλο ποσοστό σίγουροι απέναντι στους ανθρώπους που θα συνεργαστείτε ότι, αυτό θα σας εξασφαλίσει επιπλέον στήριξη και ακρίβεια κόστους. Επίσης ζητήστε από το τεχνικό γραφείο που θα εμπιστευτείτε, να σας βοηθήσει ώστε να διαχειριστείτε προσεκτικά και με αναλογία τον διαθέσιμο προϋπολογισμό σας.

Βήμα 6ο  Αξιολογήστε την καλύτερη προσφορά ανακαίνισης, έχοντας κριτήριο όχι μόνο με την καλύτερη τιμή, πάντα όμως σε σχέση με την ποιότητα εργασιών και των υλικών που θα λάβετε. Σαφώς δεν θέλετε να σας αδικήσουν, όπως και η εταιρεία που επενδύει στον πελάτη της δεν είναι σωστό κατά τη γνώμη μας να αδικηθεί.

Βήμα 7ο  Προχωρήστε στην τελική συμφωνία εφόσον σας δοθούν τα εξής: κατανοητή οικονομική προσφορά, χρονοδιάγραμμα έργου, εγγύηση έργου, και επίβλεψη έργου καθ’ όλη την διάρκειά του.

Ο χώρος των Ανακαινίσεων.
Την τελευταία εφταετία δημιουργήθηκαν πολλά τεχνικά γραφεία και νέες εταιρείες, σήμερα εμφανίζονται στο διαδίκτυο περίπου 50 εταιρείες με το ίδιο αντικείμενο και όπως παρατηρήσαμε κάθε μήνα σχεδόν εμφανίζονται όλο και περισσότερες. Επαγγελματίες εξειδικευμένοι όμως μόνο σε συγκεκριμένο αντικείμενο όπως π.χ. κάποιοι τεχνικοί ξηράς δόμησης - γυψοσανιδάδες , υδραυλικοί, ελαιοχρωματιστές, μαραγκοί και άλλοι σήμερα εμφανίζονται ως εταιρίες ή τεχνικά γραφεία που αναλαμβάνουν ανακαινίσεις. Το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι αρκετές φορές μη επιθυμητό, άνθρωποι συμπολίτες μας που με κόπο συγκέντρωσαν και διαθέτουν τα χρήματα που θα απαιτηθούν για το σπίτι των ονείρων τους ή έστω και για μια μερική ανακαίνιση, να έχουν εμπιστευτεί μεμονωμένους τεχνικούς και στο τέλος να έχουν καταλήξει στο γραφείο μας η στο οποιοδήποτε άλλο αξιόλογο αναγνωρισμένο τεχνικό γραφείο μετανιωμένοι για αυτή τους την απόφαση.

Διαδίκτυο και ανακαινίσεις.
Δεν υπάρχουν αφελείς πελάτες στην εποχή μας, αυτό πιστεύουμε. Στην εποχή του ιντερνέτ μπορεί πλέον ο οποιοσδήποτε να βρει με περίσσεια ευκολία όλες τις πληροφορίες για το κάθε υλικό και προϊόν που προτείνουμε στους πελάτες, ακόμα και για τις όποιες υπηρεσίες μας. Η όποια εταιρεία λοιπόν ή το όποιο τεχνικό γραφείο δεν σεβαστεί τον εαυτό της και την ύπαρξή του σε μια τόσο δύσκολη αγορά λόγω οικονομικής ύφεσης, θα είναι αδύνατο να εξακολουθεί να υφίσταται ως επιχείρηση και να προσφέρει τις υπηρεσίες της, τουλάχιστον όχι για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Η Δημιουργών Τέχνημα θεωρείται από πολλούς αξιόλογο τεχνικό γραφείο μελετών, αλλά αυτό θα το αφήσουμε στην κρίση σας. 
Πληροφοριακά θα γνωρίζετε ήδη ότι αναλαμβάνουμε επί 30 χρόνια μελέτες, επίβλεψη τεχνικών έργων, ανακαινίσεις σπιτιών, αναπαλαιώσεις κτιρίων, σε κάποιες των περιπτώσεων και ειδικές αποκαταστάσεις κτιρίων όπως είναι τα πέτρινα κτίρια η τα νεοκλασικά. Οι πελάτες μας ισχυρίζονται ότι δημιουργούμε ξεχωριστού διακοσμητικού ύφους έργα τα οποία και εκθέτονται δημόσια μέσα από τις ηλεκτρονικές μας σελίδες.

Ανακαίνιση και ανταγωνισμός.
Μην ξεχνάμε ότι ο πελάτης έχει ανάγκη της εμπιστοσύνης μας, έχει ανάγκη να τον ακούσουμε, να αφουγκραστούμε δηλαδή τις πραγματικές τους ανάγκες και παράλληλα να τον προστατέψουμε. Καλό θα ήταν να αποφύγουν όλοι οι συνάδελφοι μας να μπούνε στην παγίδα της κατάφασης σε όλα όσα ακούνε, η λέξη ΝΑΙ δεν είναι πάντοτε σωστή ως τακτική προσέγγισης και αντιμετώπισης προκειμένου να τους ανατεθεί μία δουλειά. Ο άνθρωπος που θα μας εμπιστευτεί θα εκτιμήσει και το τεκμηριωμένο ΟΧΙ, μαζί με πολλά άλλα που θα δει στην επιχείρηση ή στο πρόσωπο μας. Ας μας συγχωρέσουν οι συνάδελφοι, σχετικά με την παραπάνω αναφορά μας στον τρόπο αντιμετώπισης και διαχείρισης απέναντι στους υποψήφιους πελάτες τους. Αναγκαζόμαστε να τα επισημάνουμε όμως και αυτό λόγω των επαναλαμβανόμενων παραπόνων από πολλούς ανθρώπους που μας επισκέφθηκαν και μας εξέφρασαν την δυσαρέσκειά τους σχετικά με πολλές ανούσιες υποσχέσεις που τους είχανε δώσει.

Ευχόμαστε αληθινά, τα παραπάνω να αποτελέσουν πεδίο αντιγραφής μεθόδου και αντιμετώπισης για ένα υγιή ανταγωνισμό, απέναντι στους υποψήφιους πελάτες και μην ξεχνάμε ότι πάνω από όλα και από όλους δεν πρέπει να χαθεί η ανθρωπιά μας.

21 Φεβρουαρίου 2017                   Δείτε περισσότερα ΕΔΩ








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου