Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011

Ανακαίνιση καταστημάτων, πολλά τα ερωτήματα, τι θα πρέπει να προσέξετε

Ανακαίνιση επαγγελματικού χώρου, cafe, restaurant

Είναι πολλά τα ερωτήματα στα οποία πρέπει να απαντήσει ο επιχειρηματίας κατά τη διαδικασία του σχεδιασμού και της ανακαίνισης που αφορούν μια επιχείρηση. Κάποια απ’ αυτά αφορούν τη λειτουργία, κάποια αποκλειστικά την διακόσμηση και κάποια μπορεί να είναι συνδυασμός των παραπάνω ή άλλων που ν’ αφορούν επιπλέον τομέων της λειτουργίας. Οι επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν είναι διαφορετικές από τα πρώτα τους βήματα και οι διαφορές εντοπίζονται στις λεπτομέρειες.

Συνοψίζοντας θυμηθείτε πως υπάρχουν τέσσερα κύρια στοιχεία στην προσπάθεια δημιουργίας μίας αξέχαστης εμπειρίας σ’ ένα κατάστημα εστίασης η επιχειρηματική ιδέα, η εικόνα, τα πρότυπα λειτουργίας και η διακόσμηση- και ως κομμάτια ενός πάζλ έχουν ένα μοναδικό τρόπο να ταιριάζουν μεταξύ τους συνθέτοντας αυτήν την πολυπόθητη μοναδικότητα.

Ορθά θεωρείτε πλέον από τους γνώστες του χώρου ότι έχει περάσει πια ο καιρός που το καλό φαγητό, το καλό σέρβις και η καθαριότητα ενός χώρου ήταν αρκετά για να χαρακτηριστεί ένας χώρος επιτυχημένος.


Ποια είναι άραγε η αγορά στόχος;
Ποια θα είναι τα σημεία διαφοροποίησης; Θα έχω ανοικτή ή κλειστή κουζίνα; Θα υπάρχει ζωντανή μουσική, dj ή απλώς θα χρησιμοποιώ ένα μηχάνημα αναπαραγωγής ήχου; Τι μέγεθος θα έχει το εστιατόριό μου; Θα έχει μπαρ; Πόσος χώρος στάθμευσης απαιτείται για να ικανοποιεί τους επισκέπτες του χώρου; Σε ποια χρονική στιγμή θα πρέπει να προβούμε στην ανακαίνιση; Πόσο τελικά θα μου κοστίσει να δημιουργήσω το εστιατόριό μου; Θα χρειαστεί άραγε να επενδύσω ξανά τα χρήματα που κέρδισα; Ποια θα είναι τα στοιχεία που θα προσδιορίζουν το περιβάλλοντα χώρο (τα χρώματα, η φωτεινότητα, τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν, τα έπιπλα και η διακόσμηση, η ίδια η ανακαίνιση);


Είτε είστε στη διαδικασία να λειτουργήσετε - κατασκευάσετε ένα καινούριο σημείο εστίασης, είτε σκεφτόσαστε να ανοίξετε ένα δεύτερο κατάστημα σε μία άλλη περιοχή, υπάρχουν κάποιες νικηφόρες στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν το εστιατόριό σας να πάρει σάρκα και οστά, πολλαπλασιάζοντας συγχρόνως τις πιθανότητες του να εδραιωθεί στην τοπική κοινωνία και ακόμα πιο μακριά. Η αιτία που προκαλεί τη γέννηση ενός εστιατορίου μπορεί να είναι παραπάνω από μία, συντελώντας όμως έτσι συνολικά στην επιτυχία του. Υπάρχουν επιχειρηματίες που τους δόθηκε το έναυσμα για την δημιουργία ενός καταστήματος ορμώμενοι από την ύπαρξη ενός χώρου κάτω από την ιδιοκτησία τους. Γι’ άλλους το ξεκίνημα ήταν ένα τετράδιο που βρέθηκε κάποια στιγμή στον οικογενειακό τους κύκλο με συνταγές για φαγητά και γλυκά. Κάποιοι άλλοι αρέσκονται στο να είναι ιδιοκτήτες ενός σημείου εστίασης όπου εκεί θα μπορούν να περνάνε στιγμές χαλάρωσης με τους φίλους τους. Κάποιοι πραγματοποιούν το όνειρό τους και άλλοι αποτυγχάνουν. Στο ξεκίνημα θα πρέπει να ορίσετε συγκεκριμένους στόχους και να αποφασίσετε με ποιους τρόπους θα μετρήσετε την επιτυχία του εστιατορίου σας, τα υπόλοιπα που αφορούν την Ανακαίνιση, Διακόσμηση, Ανακατασκευή αφήστε τα στην Δημιουργών Τέχνημα.


Τέσσερα είναι τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν μία νικηφόρα επιχειρηματική ιδέα:
Μακροβιότητα: Η τέχνη του να είναι κάποιος επιχειρηματίας, ικανός να πετύχει και να διατηρήσει υψηλά ποσοστά επιτυχίας στη διάρκεια των χρόνων προσαρμόζοντας την επιχείρηση στις απαιτήσεις των καιρών και στις αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών των πελατών. Το ν’ ανοίξει κάποιος ένα εστιατόριο ακολουθώντας πιστά όλα τα βήματα μέχρι την πλήρη αναγνώριση των προσπαθειών του και να καταφέρει να πιάσει υψηλά ποσοστά κερδοφορίας είναι σίγουρα πολύ θετικά μηνύματα για την πορεία της επιχείρησης. Η διατήρηση όμως αυτής της επιτυχίας για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι η πραγματική νίκη.
Συνάφεια εικόνα: Μία επιτυχημένη επιχειρηματική ιδέα απαιτεί την υιοθέτηση μεθόδων και διαδικασιών που να διασφαλίζουν την συνέπεια στις προδιαγραφές που έχει θέσει ο επιχειρηματίας και αυτό δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει ξεχωριστή διακόσμηση.
Καταναλωτική αποδοχή: Όλα τα εστιατόρια θέλουν να είναι επιτυχημένα, αλλά αυτά που ξεχωρίζουν ως πιο δημοφιλή έχουν αναπτύξει σημεία διαφοροποίησης που τα καθιστούν ικανά να κυριαρχούν στην αγορά που απευθύνονται. Ο στόχος μίας αναπτυσσόμενης επιχείρησης εστίασης είναι να αποτελεί την πρώτη επιλογή στο μυαλό των πελατών, όταν πρέπει να καλύψουν την ανάγκη όχι μόνο για σίτιση, αλλά και για αυτό που ονομάζουμε feeling
.Δυνατότητα ανάπτυξης: Υπάρχουν πολλοί επιχειρηματίες που είδαν την αρχική τους επιχειρηματική προσπάθεια να πολλαπλασιάζεται σε περισσότερα των δύο καταστημάτων κι αυτό γιατί ήταν συνεπής σε ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών. Είχαν υιοθετήσει μοναδικά χαρακτηριστικά όσο αφορά το φαγητό, στα στοιχεία της διακόσμησης, στο στιλ σερβιρίσματος, ενώ συγχρόνως είχαν θεσπίσει μία σειρά από λειτουργικά πρότυπα και διαδικασίες διαχείρισης από το ξεκίνημα στο πρώτο τους κατάστημα. Οι περισσότερες μονάδες που πετυχαίνουν, καταφέρνουν και να πολλαπλασιαστούν.


Η επιτυχία
Όλοι οι ιδιοκτήτες δοκιμασμένων και δημοφιλών επιχειρηματικών ιδεών συμφωνούν πάντως ότι ο πρωτεύον κανόνας στην επιτυχημένη σχεδίαση μονάδων εστίασης είναι η τελική εικόνα του δικού τους καταστήματος σε συνδυασμό με το «επέλεξε, εκπαίδευσε και κράτησε ανθρώπους κλειδιά κοντά σου». Συνήθως, βασίζουν την μελέτη τους επάνω στην φόρμουλα « Κατάστημα  Άνθρωποι  Προϊόν = Κέρδος». Πραγματικά, χωρίς αυτές τις παραμέτρους, το κατάστημά σας μπορεί να αποτελέσει μία συνταγή αποτυχίας.
Συνοψίζοντας θυμηθείτε πως υπάρχουν τέσσερα κύρια στοιχεία στην προσπάθεια δημιουργίας μίας αξέχαστης εμπειρίας σ’ ένα κατάστημα εστίασης η επιχειρηματική ιδέα, το μενού, τα πρότυπα λειτουργίας και η διακόσμηση- και ως κομμάτια ενός πάζλ έχουν ένα μοναδικό τρόπο να ταιριάζουν μεταξύ τους συνθέτοντας αυτήν την πολυπόθητη μοναδικότητα. Για τα εστιατόρια που επιδιώκουν την επιτυχία και κατ’ επέκταση την αναγνώριση στα μάτια των επισκεπτών τους, θα πρέπει να έχουν αναπτύξει εκείνες τις ισορροπίες, έτσι ώστε ν’ αντέχουν την επίδραση που έχει σε κάθε επιχείρηση του κλάδου ο χρόνος και η αλλαγή χωρίς να κάνουν την ίδια στιγμή εκπτώσεις στην ποιότητα των τελικών προϊόντων, στις υψηλές προδιαγραφές εξυπηρέτησης και στην διακόσμηση, στοιχεία που θα προσελκύσουν τους πελάτες από την πρώτη στιγμή. Παρ’ ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να πετύχει όλα τα παραπάνω μία επιχείρηση, νιώθει κανείς όμως ακόμα πιο έντονα τα συναισθήματα της επιτυχίας όταν χρησιμοποιήσει τις προαναφερθέντες παραμέτρους και καταφέρει να εδραιωθεί σ’ έναν τόσο ανταγωνιστικό και απαιτητικό κλάδο της οικονομίας, όπως είναι η εστίαση.

www.dimiourgontexnima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου